Ábrahámhegy címere www.abrahamhegy.hu
Magyar Magyar Deutsch Deutsch English English
           
Ábrahámhegyi strandAktuális Ábrahámhegyi programok, rendezvényekÁbrahámhegyi szálláshelyek, apartmanokÁbrahámhegyi éttermek, büfék, vendéglátók
  • Ábrahámhegyi strand - gyermek lidó, homokozó
  • Ábrahámhegy panorámakép a kilátóból
  • Ábrahámhegyi Nordic Walking túraútvonalak
  • Ábrahámhegyi strand - fürdőzők
  • Ábrahámhegyi programok, rendezvények

Ábrahámhegy polgármesterének rovata

VELLA ZSOLT PolgármesterAmennyiben kérdése lenne a polgármesterhez, úgy kérjük személyesen keresse fel ügyfélfogadási időben.

Ügyfélfogadás:

Csütörtökön 9.00 - 12.00 óráig



1

2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Kérdezte: Dósa Béláné
# 512 | 2016-03-14 08:54:05
Tisztelt Polgármester Úr! 
 
Jó lenne frissíteni a honlapot! Pl nincs fent a 2016-os program, csak az aktuális- már lezajlott- eseményekről vannak képek. Egyébkét régebben az éves adócsekkel együtt ezt is megkaptuk. Kérdezem, hogy mikor lesz a lomtalanítás? 
Köszönettel: Dósa Béláné
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2016-03-17 13:34:51
Tisztelt Hölgyem! 
A lomtalanítás május 13.-án Pénteken 7 órától 17 óráig kerül megtartásra. A rendezvényterv március 20 napjáig felkerül a település honlapjára. A rendezvénytervet az Ön részére postázni fogom. 
Tisztelettel: Vella Zsolt polgármester
Kérdezte: Lőrincz Miklós
# 511 | 2016-02-15 09:05:21
Nem is három... hanem hét hónapja.
Kérdezte: Lőrincz Miklós
# 510 | 2016-02-15 09:03:12
Nem értem! Olyan ez az oldal, mint a vakablak.Nem ír bele senki, nem olvassa senki már három hónapja. Akkor minek van? 
Vagy nincs is, csak az én gépemen, mint egy szellem-oldal? Régebben a polgármester péntekenként elolvasta, és válaszolt mindenkinek. Hát... most mi van? 
Kérdezte: Lőrincz Miklós
# 509 | 2016-01-04 12:24:06
Szia Zsolt! 
 
Lehetséges, hogy az Internetes pályázat nem 2015 szeptemberére vonatkozott, hanem 2016 szeptemberére? 
Uhh... akkor elég nagy csalódás lesz ez a kisörsi pályázóknak. 
 
üdv.: Miki
Kérdezte: Lőrincz Miklós
# 508 | 2015-11-08 18:14:51
Szia Zsolt! 
 
A nyáron V. Zsuzsa (Kisörsről) érdeklődött nálad Internet ügyben. Azzal a hírrel jött vissza tőled, hogy szeptemberben lesz pályázat, amire a kisörsiek is felkerülnek, mint igénylők. Azt szeretném megtudni, holt tart ez a dolog. Mikorra várható valami konkrét? 
 
Üdv.: Miki
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2016-03-17 13:40:42
Kedves Miki! 
Tekintettel a technika fejlődésére és napi kapcsolattartásra. Értem ez alatt telefon, facebook, elektronikus levél, egyre ritkábban érkezik kérdés ebbe a rovatba. Egyé iránt telefonon is elérhető vagyok bármikor, hetente egy alkalommal fogadónap van, véleményem szerint mindenki számára elérhető vagyok. Az internettel kapcsolatban jelenleg még nem tudom megmondani a Tapolcai járásban mikor kerül kivitelezésre a széles sávú internet projekt. Amennyiben továbbiakban kérdésed merülne fel a következő elérhetőségeket tárcsázzad: 06 20 264 01 07 Vella Zsolt 
06 20 925 01 27, 06 87 472 104, Ügyfélszolgálat. 
Üdv: Vella Zsolt
Kérdezte: Borbély Zsuzsanna
# 507 | 2015-07-28 08:26:29
Kedves Polgármester úr , Zsolti! 
Tegnapi telefonbeszélgetésünkre hivatkozva nyílt levélben szeretnék néhány kérdésre választ kapni.Adófizető polgárként meddig vagyok, vagyunk kötelesek elviselni,hogy a falugondnokunk , helyi rendeletek/tűzgyujtási tilalom, csendrendelet megsértése/ be nem tartásával, pökhendi viselkedésével, rendszeres károkozással /a falubusz összetörésével/ kiskorúak veszélyeztetésével,kárt okoz a településnek, volt önkormányzati dolgozók idegein táncolt évekig. Többszöri figyelmeztetés ellenére rendszeresen korán reggel motoros permetező géppel zajong/ 3/4 7kor és 7órakor/, a környék valamennyi háza fizető nyaralókkal tele.A tűzgyújtás rendeletben szabályozása ellenére vasárnap délutn füstölt ki a lakásomból. Tudom a munkákat el kell végezni ,de tegye úgy ,hogy ezzel senkinek ne okozzon bosszúságot,kárt.És még meg is fenyeget .hogy a jövőben jobban gondoljam meg mit irok ki nyilvános oldalra. Semmi olyat nem irtam ami ne lenne igaz és még a neve sem olvasható ezen az oldalon , csak épp magára ismert.A jövőben is kiirom észrevételeimet , kérdéseimet.Tudom ezekkel a kérdésekkel nem vagyok egyedűl , a válasz mindeddig az volt ,\"\"hogy ilyen a természete\"\"!! De ezzel a válasszal már nem tudok mit kezdeni, és elfogadni sem tudom.  
Várom, várjuk válaszodat a nyilvánosság előtt . 
Tisztelettel! Borbély Zsuzsanna
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2015-08-19 12:53:17
Tisztelt Hölgyem, Kedves Zsuzsanna 
Észrevételét megköszönve az ügyben vizsgálat indítását kezdeményeztem és egyben felkértem a Badacsonytomaji Közös Önkormányzati Hivatalt, hogy készítsen tájékoztató hirdetményt a T. Lakosság részére a tűzgyújtási rendelkezések és településtisztasági, környezetvédelmi előírások vonatkozásában. 
Tisztelettel felkérem, hogy a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvény alapján panaszával/közérdekű bejelentésével az önkormányzat hivatalát megkeresni szíveskedjen. 
Egyebekben a jogszabályi háttérről az alábbi tájékoztatást adom. 
„1. § (1) Az állami szervek és a helyi önkormányzati szervek a panaszokat és a közérdekű bejelentéseket e törvény szerint kötelesek elintézni. 
(2) A panasz olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más - így különösen bírósági, közigazgatási - eljárás hatálya alá. A panasz javaslatot is tartalmazhat. 
(3) A közérdekű bejelentés olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása vagy megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja. A közérdekű bejelentés javaslatot is tartalmazhat. 
(4) Panasszal és közérdekű bejelentéssel bárki fordulhat a panasszal vagy a közérdekű bejelentéssel összefüggő tárgykörben eljárásra jogosult szervhez (a továbbiakban: eljárásra jogosult szerv). A szóbeli közérdekű bejelentést az eljárásra jogosult szerv írásba foglalja és a közérdekű bejelentő számára másodpéldányban átadja. 
(5) Ha a panaszt vagy a közérdekű bejelentést nem az eljárásra jogosult szervhez tették meg, a panaszt vagy a közérdekű bejelentést a beérkezésétől számított nyolc napon belül az eljárásra jogosult szervhez át kell tenni. Az áttételről a panaszost vagy a közérdekű bejelentőt az áttétellel egyidejűleg értesíteni kell. Ha a közérdekű bejelentés jogszabály megalkotására vagy módosítására irányuló javaslatot tartalmaz, azt a jogalkotói hatáskörrel rendelkező személynek vagy szervnek is meg kell küldeni.” 
Megértését köszönve, üdvözlettel: 
Vella Ferenc Zsolt polgármester 
Kérdezte: Kormendi Eva
# 506 | 2015-07-22 18:02:27
Tisztelt Polgarmester Ur,Kedves Zsolt, 
 
A Kereszt u 29 hetvegi haz lakoikent sok problemank van a csatorna atemelo renszerunkkel amit az onkormanyzat telepittetett. Sajnos az atemelo minden 3 hetenkent legalabb egyszer meghibasodik, a DRV helyi karbantartoi szerint levegot kap a rendszer. Az o javaslatukra fordulok Onhoz, mit tehetunk, van e mod mas atemelo installalasara, mert a DRV szakemberei csak akkor cserelik ki a mostanit egy uj rendszerre, ami allitolag mar letezik, ha a mi atemelonk tonkremegy. Sajnos ez utobbi nem all fenn, az atemelon csak elakad es feltelik, es allandoan ki kell hivnunk a szervizeloket, akik vhogy elinditjak es minden kezdodik elolrol. A szervizlapokbol lassan egy kissebb konyvet tudnek kottetni😊. Kernem segitsen hova fordulhatnank, Udvozlettel, Kormendi Eva, Kormendi Imrene es az unokak
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2015-07-30 12:12:22
Kedves Körmendiék! 
 
Az épületüknél ugyanazon rendszer került kiépítésre, mint Ábrahámhegy összes többi háztartásánál. 
A DRV Karbantartóinak kijelentésére konkrét és szakszerű választ adni nem áll módomban tekintettel arra, hogy a szervizelést végző szakemberek több dologra is gondolhattak, mikor azt az állítást tették, hogy más átemelőt szükséges installálni. 
A munkalapok másolatai az Önkormányzatnál is megtalálhatóak, azok vizsgálatát elrendeltem. A vizsgálat eredményéről tájékoztatni fogom.  
 
Üdvözlettel: Vella Zsolt 
Kérdezte: Dr.Nagy Piroska
# 505 | 2015-07-20 09:02:00
Tisztelt Polgármester Úr! 
Köszönöm válaszát, egyben javasoltnám, hogy nyáron vasárnap reggel (is) legyen kukaüritás, mert mi nyaralók hét közben nem tudjuk kihúzni és bevinni a szemetest. Mi fizetjük a szemétszállítást,de mindig hazavisszük állandó lakhelyünkre a háztartási hulladékot autóval. Gondolom, aki busszal,vonattal jár ezt nem tudja megtenni így ide-oda leteszi a szemetet.(Közben lefagyott a gép,lehet hogy 2x megy át az üzenet)
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2015-07-30 12:11:19
Tisztelt Nagy Piroska ! 
 
A hulladékszállítást végző cég a Magyar Állam tulajdonába került, ezen tulajdonos váltás óta a teljes hétvégi munkavégzést beszüntették a szolgáltatónál, így a kuka és konténer ürítés nincs hétvégén, valamint az, is hogy a lomtalanítás 2016 évben 1 nap lesz várhatóan, mely péntekre, vagy hétfőre fog esni. Fentiekre tekintettel a vasárnapi hulladék szállítási kérésének eleget tenni nem áll módjában az Önkormányzatnak. 
 
Tisztelettel: Vella Zsolt polgármester 
Kérdezte: Varga Zsuzsa
# 504 | 2015-07-13 18:39:24
Kedves Polgàrmester Úr, köszönjük a szúnyogírtàst, sajnos semmit nem hasznàlt, rengeteg a szúnyog, este 7 utàn nem lehet kint maradni... 
Lesz még írtàs? 
Tisztelettel, a Kisőrsiek
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2015-07-30 12:10:35
Tisztelt Varga Zsuzsa! 
Szúnyoggyérítés 2015 július 16- án volt ismételten. A soron következő időpontról pontos tájékoztatást adni jelenleg nem áll módomban tekintettel arra, hogy a Katasztrófavédelem átvette az Önkormányzatok szövetségétől a szúnyoggyérítést, és azok időpontjáról 5-8 nappal előtte kap csak az Önkormányzat értesítést. 
Tisztelettel: Vella Zsolt polgármester  
Kérdezte: Dr. Dekovics Zsófia
# 503 | 2015-07-07 17:10:53
Tisztelt Vella úr! 
 
A Virág utca 13. szám melletti telken a tulajdonosok évek óta nem gondoskodnak a fű lekaszálásáról és a parlagfű irtásáról. Ezév július 3-án is méteres gaz fedte a területet. Mivel családunk érintett a parlagfű allergiában - fenti okok miatt - közeli nyaralónkban az ottartózkodásunkat korlátozni vagyunk kénytelenek. 
A telek melletti lakók és családunk nevében is kérjük hathatós intézkedésüket a 
helyzet megváltoztatása érdekében!
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2015-07-09 13:40:55
Tisztelt Dr. Dekovics Zsófia! 
 
A parlagfű és egyéb gyomnövények, zárlati károsítók elleni védekezéssel kapcsolatos hatáskört belterületen, a település helye szerint illetékes jegyzőhöz telepíti a jogszabály. 
A kérdéses telek vélelmezhetően a 2720 hrsz-ú ingatlan, melyre vonatkozóan Sütő Árpád ügyintéző kérdésemre tájékoztatott, hogy több ingatlan, köztük ezen ingatlannal szemben is eljárást folytat a Badacsonytomaji Közös Önkormányzati Hivatal az élelmiszerlánc és hatósági felügyeletéről szóló 2008 évi XLIV . törvény alapján. 
 
Tisztelettel: Vella Zsolt polgármester 
Kérdezte: Varga Zsuzsa
# 502 | 2015-06-19 17:26:55
Kedves Polgármester Úr! 
 
Érdeklődnék a falu nevében, hogy mikor lesz szúnyogírtás Kisörspusztán, mert elviselhetetlenül sok a szúnyog. 
 
Tisztelettel, 
 
A kisörsiek
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2015-07-02 10:03:15
Tisztelt Varga Zsuzsa! 
 
Ábrahámhegy Község Közigazgatási területén, az irtást végző vállalkozás tájékoztatása alapján 2015 július 2-án és 2015 július 3-án végeznek légi kémiai szúnyog gyérítést. 
 
Tisztelettel: Vella Zsolt polgármester
Kérdezte: Dr. Nagy Piroska
# 501 | 2015-06-04 08:11:18
Tisztelt Polgármester Úr! 
Nem is kérés ez, csak szörnyülködés azon hogy június 3.án milyen szeméthalmot láttunk a Posta utcai szemetes KÖRÜL.Nem odavaló, háztartási szemetet fújt a szél mindenfelé.Pedig a nyaralóidény még el sem kezdődött.Kérném, többször ellenőrizzék arrafelé a kukák körüli helyzetet.
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2015-06-12 08:09:07
Tisztelt Dr. Nagy Piroska! 
 
A szelektív hulladékgyűjtők körüli hatalmas mennyiségű háztartási hulladék elhelyezése, sajnos nem lokális probléma. A Balaton körüli települések többségénél tapasztalhatók hasonló áldatlan állapotok. Tudom, ez sem Önt, sem az Önkormányzatot nem vigasztalja, hogy a panaszolt helyzet fennáll.  
A szolgáltató, csak a szelektív konténerekbe elhelyezett hulladékot szállítja el. A köré lerakott háztartási hulladékot az Önkormányzat gyűjti be, és szállíttatja el (közpénzből). 
Sajnálatos módon az emberi hanyagságra, felelőtlenségre nincs jó gyógyír. A településen áthaladó járművek tulajdonosai egy része is a faluban található szelektív konténerek mellé rakja le a hulladékot, valamint a köztéri szemetesekbe, melyekbe vasárnap délután, de valamikor már szombat este sem lehet még egy csokis papírt sem elhelyezni, mert háztartási hulladékkal van telerakva, sokszor még a környéke is. Alap esetben portánként rendelkezni kellene a kommunális hulladék gyűjtésére alkalmas edényzettel, amit a szolgáltató heti rendszerességgel kiürít. Miért nem így van ez? Nagyon széles a válaszok palettája:  
hazaviszem, mert csak egy zacskónyi, nincs is szemetem két eltöltött nap után, nem helyezem ki a hulladéktárolót, mert eltulajdonítják. Végezetül: többször is járunk a szelektív szigetek környékén, szólunk a Tisztelt Állampolgárnak ne rakja már ide! Válasz : Mi közünk hozzá, hova tegye? Elfogyott a türelem, állandó kamerás felvételek készülnek, várható bírság 30000Ft. Ez talán segít majd a gondolkodásban! Zárszóként: amíg szemetet szedünk havi nettó 60000Ft-ért, nem tudunk öntözni, füvet nyírni és egyéb hasznos tevékenységet végezni településünkön! Önök szerint ez a helyes út? Kérem Önöket, segítsenek és legyenek partnerek, hisz így tudjuk megoldani a felmerülő gondokat, problémákat! Köszönöm, hogy ÖN is partner a jó irányba vezető együtt gondolkodásban! 
Tisztelettel: Vella Zsolt Polgármester 
Kérdezte: Nádor György
# 500 | 2015-06-03 21:08:31
Kedves Vella polgármester úr! 
Nem tudom, hogy kuka nélkül elszállítják-e a szemetet. Tapasztalotunk szerint nem. A Virag utca lakói a Margaréta és Muskátli utca között szenvednek a szemetes zsakokat kerítésre felakasztó szomszedok miatt. Az allatok kirágják a zsákokat és tele van az utca konyhai maradékokkal, rothadó húsokkal. 
Többen jártunk bent az Önkormányzatnál, ahol a szokásos kedvességgel fogadtak, és nem történt semmi. Hát nem lehet kötelezni az ingatlan tulajdonosokat, hogy kukát tartsanak? Ki lehetne hívni az ANTSZ- mert katasztrofális, hogy milyen szemét van a Virág utcában. Nem először.  
Kérjk, hogy tegyenek valamit, mert nem szeretnénk rothadó konyhai hulladék között járni/biciklizni. 
Várom az ontézkedést, koszönettel 
Nádor György
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2015-06-12 08:10:31
Tisztelt Nádor György Úr ! 
Ábrahámhegy Község Önkormányzata lehetőségeihez mérten figyelmet fordít a településen közterületen hagyott hulladék begyűjtésére, eltávolítására. 
A közterületen munkát végző munkatársaink száma jelentősen lecsökkent, ezért a település- üzemeltetési feladatok is lassabban haladnak, melynek köszönhetően az eddigi években a szolgáltató által otthagyott nem megfelelő edényben kihelyezett hulladékok eltávolítása is nehézkesebb. 
Sajnálatos tény, hogy a nem megfelelő edényt kihelyezők nehezen érhetőek tetten, valamint a köztéri szemetesekben is jelentős mennyiségű háztartási hulladékot helyeznek el. 
A hulladék elhelyezésére vonatkozó szabályokat az Önkormányzat megalkotta, melyet egyes renitensek nem tartanak be! Önkormányzatunk többféle ellenőrzési módszerrel is próbálkozott és próbálkozik i! Az Népegészségügy a kihelyezett hulladék tekintetében, kihívásuk esetén vélelmezhetően megállapítaná, hogy mivel a kihelyezett hulladék termelője , elhelyezője ismeretlen, (tanú, vagy a hulladékban a termelőre vonatkozó adatok hiányában) kötelezné az Önkormányzatot, mint a közút tulajdonosát annak elszállítására, melyet jelenleg is megtesz az Önkormányzat. Pontosabban Kollégáink – jelenleg 4 fő - akik mindezt havi nettó 60000Ft-ért, illetve 80000Ft-ért meg is tesz. Minden nehézség ellenére tesszük a dolgunkat igyekszünk szép, barátságos környezetet kialakítani Ábrahámhegyen. Köszönet mindenkinek aki segít ebben és velünk együtt a település javát szeretné, ami nem a telekhatárt jelenti! 
Tisztelettel: Vella Zsolt polgármester 
Kérdezte: Mezösi Agnes
# 499 | 2015-05-27 14:04:28
Tisztelt Polgarmester Úr! 
Mezösi Agnes vagyok és gyerekkorom ota, 40 éve Abrahamhegyen nyaralok. 
15 éve külföldön élek és kis csaladommal valtozatlanul szeretünk több hétig a Sziget utcaban nyaralni. Tavaly mar jartam a polgarmesteri hivatal irodajaban és elmeséltem kollegainak mi történt velünk a Sziget utcai gyalogos atkelönél. Mivel nagyon erösen sütött a nap és az atkelönél nincsen sorompo csak kijelzö ami nem az uj led-del müködik igy alig lehet latni hogy pirosan illetve zölden vilagit, majdnem elvitt minket a vonat. Sejtheti milyen allapotba kerültünk a parommal, gyerekek hatul stb. Szerintem a mozdonyvezetö is majdnem szivinfarktust kapott, mindenesetre jol "rankdudalt"...parom jol vezet, akkor is körbenézett de valahogy abban a kanyarban, erös napsütésnél nagyon felelötlennek talaljuk, hogy nincsen sorompo. Mert forgalom az annal nagyobb, föleg nyaron! Masnap bementem a hivatalba és joszandékkal elmeséltem kollégainak az esetet akik figyelmesen meghallgattak és kedvesen megigérték, tesznek az ügy érdekében. Illetve beszamoltak mas tragédiakrol amik az utobbi években megtörténtek. Mult héten hallhattunk a hirekben a borzalmas vonat/autobalesetröl Ausztriaban. Rögtön eszembe jutott, hogy nemsokara indulunk haza, vajon lett-e sorompo az abrahamhegyi Sziget utcai atjaronal.növérem nemrég volt lent a nyaralojaban és megkaptam töle a valaszt: nem. 
Emiatt irok Önnek; kérném a segitséget és ne varjunk meg egy ujabb tragédiat! 
Üdvözlettel, Mezösi Agi és csaladja
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2015-05-29 21:09:11
Tisztelt Hölgyem! 
Ábrahámhegyen mint Ön előtt is ismert több vasúti átjáró helyezkedik el. Ebből egy biztosított lámpával és félkarú sorompóval. Egy gyalogos átjáró mechanikus szerkezettel biztosított.Illetve kettő ami csak lámpás ebből egyiket az elmúlt évben korszerűsítették jobban látható erősebb fényűre.A napokban felvesszük a kapcsolatot a MÁV szakembereivel és reményeim szerint igyekeznek segíteni a kérésünk megoldásában. Ahogy Ön is írja figyelmesen kelnek át a vasúti síneken kérem a jövőben is így járjanak el. 
Tisztelettel: Vella Zsolt
Kérdezte: Szabó Mónika
# 498 | 2015-05-17 22:48:04
Tisztelt Polgármester Úr! 
Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy megkérjem a rendszeres zenés hajnalig tartó programoknak legyen kedves beszabályozni az időtartamát éjfélig. Sajnos nagyon odahallatszik hozzánk, és lehetetlen a pihenés. Úgy gondolom, jogunk van a csendhez, nem csak azokra kellene gondolni, akik bulizni szeretnének. Ez már több éves probléma, szeretnénk, ha végre megoldás lenne rá. Kompromisszum lehetne az éjféli időpont. Így, aki mulatni szeretne megteheti, és még viszonylag időben lehetne pihenni is. Nincs olyan falu a Balatonon, ahol ettől később tartana szabadtéri program! Köszönöm megértését és intézkedését! Üdvözlettel
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2015-05-30 08:32:24
Kedves Mónika! 
Kérését méltányolom, előtte kicsit elemezzük a tényállást. Egy év 365 napból áll, az igencsak összezsugorodott nyári szezon 50-60 napból. Ebből a borhét augusztusban 5 nap, strandi bulik júliusban 4 alkalom, majd augusztus 20. Van egy falunapunk májusban, illetve egy nyitó és záró buli a Patak utcában.  
Néhány évvel ezelőtt a helyi lehetőségek által nyújtott strandi szolgáltatások még nem voltak időbeli korlátokhoz kötve. Szólt a hangos zene és nagyon sok anyagi kár keletkezett a rongálásokból.  
A szabályozásoknak, rendeleteknek, illetve az elfogadott rendezvénytervnek köszönhetően a rendbontások, rongálások megszűntek, a lakosság és a nyaralótulajdonosok is elfogadták a település rendezvényeit,időkereteit. 
Véleményem szerint is szerencsésebb lenne hamarabb zárórát fújni, csak kicsit átalakultak már a mai szórakozási szokások. Nem állítom,hogy ez így jó! Ezért is rendezünk színvonalas kiállításokat, néptánc bemutatót, fúvós koncertet, hogy ezzel is kedvében járjunk a más stílust kedvelőknek,szeretőknek. 
Kérek Mindenkit, hogy próbáljunk meg együtt élni a kicsit zajosabb nyárral. 
Nem célom-célunk,hogy a pihenni vágyók kárára tegyünk. A fiatalok sok dicsőséget is hoztak már kis falunknak. Csak megemlítem, hogy kettő alkalommal is elnyertük a "Legsportosabb település" címet!  
Kedves Mónika! 
Ígérem halkabbak lesznek a bulik, és tudunk mindannyian pihenni! 
Tisztelettel: Vella Zsolt
Kérdezte: Enekes
# 497 | 2015-05-10 12:39:10
Az elöbbi E.-Mailemhez azt szeretnem meg hozzafüzni a Polgarmester Urnak, hogy a Megyei ill. Spezalista aki az Unios tamogatasu tervekhez velemenyezni tud: 
 
Veszprem Megye OTP Banki Illetösegü Mts-a 
Nagyne Ernyei Etelka 
Tel. 0036 88-546-400 
Mail.: NagyneEE@otpbank.hu 
 
Az Unio nemcsak a Milliardos /lsd: a nemregi Balatonfüredi Jachtkikötö fejlesztese es kiepeites/ rojektekhez ad 
tamogatast. anem a kisebb letesitmenyekhez is. 
Szerintem, mindenkepp meg kellene probalnia. 
Az hogy mely beruhazas hany szaz engedelyt elöz meg az BIZONY a Magyar allam sulyos baja. /lsd pl 4-es autopalya, stb../ 
Köztudott hogy Austriaban egy Autopalya NEGYED annyi idö allatt engedelyeztetik es epül fel mint, es felebe kerül, mint!!! nalunk. Ez sajnos vezetesi es bürokrata betegseg.. 
Hogy mikor vetközzük ezt le- nem tudom. 
Kérdezte: ENEKES Janos
# 496 | 2015-05-06 17:23:20
Tisztelt Vella Polarmester Ur, 
Üdvözlöm. Egyszer mar leveleztünk röviden a lehetöseg szerint letrehozando horgaszcsonak lekötö ügyeben. 
Megkerdezem, hogy törtent-e valami pozitiv elörelepes az ügyben? 
Egy kulturalt csinos kis ladik kikötö szuperul letrehozhato lenne A Burnot patak trokolatanal. 
/több szempontbol; szemelött, lenne, többhasznuva valhato lenne, kulturalr ellenörizhetö terület lenne, es igeny van ra../Kerem hogy ha ideje -energiaja lesz nezzen mar utana, mind a BF:I. mind a Magyar Allam, szerintem tamogatna, az eddi igencsak mostoha elbanasban levö, ilyen iranyu ötletekt. 
NE csak a milliomosok Jacht-Kikötöi legyenek szem elött. 
Eppen a kismeretü szolid kis horgasz-s egyebb CSONAK lekötöt lehete a legaranyosabbra lialakitani. 
Ugy tudom hamarosan egyszerübbe lesz teve az EU tamogatasok igenylese-s elnyerese is.Biztos vagyok benn, hogy minden oldalrol tamogatott lenne/ egy a megfelelö argumentatio-val/ellatott tervezet. NEM hiszem el,hogy a környezetvedök ne adnak egy a fönt vazolt kellemes kis kikötöre az aldasukat" 
Az EU is tamogat mindenfajta olyan kis-es nagy beruhazast mely a jozan esz es a köz hasznan alapul.  
En magam hamarosan rakerdezek a Hegyünk /Badacsony/ masik oldalan is! mert nem akarok evtizedekig varni mig valaminö megoldas születik. DE örülnek - es mint mondtam is teljes szivvel lelekkel tamogatnam -a tervet- gondnoksagot is vallanek mind a Projektben mind utan ha az kesz. 
Tisztelettel üdvözlöm,  
Enekes JAnos
Kérdezte: Szijj Ramona
# 495 | 2015-05-04 21:50:04
Tisztelt Polgärmester Ur! 
 
Elöre is elnezest kerek, de a billentyüzetem nemet nyelvü.  
 
Pärommal, aki osztäk ällampolgär, figyelemmmel kisertük az IBCC nevü nemzetközi rendezvenyt, amelyhez Äbrahämhegy is csatlakozott, az eredmenyek pedig magukert beszelnek.  
Ha jol tudom ettöl az evtöl mär a bojlis horgäszat is megengedett a Balatonnäl.  
A kerdesem az lenne, hogy Äbrahämhegyen, nem a strand területen, ahol sätrat is fellälithat a horgäsz, van lehetöseg bojlis horgäszatra? A bojlis horgäszat balatoni szabälyzatät elolvastuk, elfogadtuk s különösen ez a pont erdekelne minket: 
 
1.4.2. A vízparti ingatlantulajdonosok, amennyiben saját telkükön behúzós módszerrel szeretnének horgászni, a szükséges jegy birtokában megtehetik azt, de bejelentési kötelezettségük van. A bejelentést a horgaszjegy.hu főoldaláról elérhető bejelentő felületen kell megtenni a horgászhely pontos megnevezésével (utca, házszám), gps koordinátával és a horgászni kívánt időszak megjelölésével. A helyet kiadhatják vendégeik számára is, de a bejelentési kötelezettségért, valamint, hogy a vendégek rendelkezzenek a szükséges területi jeggyel, minden esetben az ingatlan tulajdonosa (a behúzós hely regisztrálója) is felel. Amennyiben szabályszegés történik, a szabálytalankodó ellen eljárunk és a továbbiakban a helyen nem engedélyezzük a behúzós horgászatot. Ezen helyek foglalása – a tulajdonos szándéka szerint – elsősorban privát jellegű, de lehet akár az előző pont szerinti nyílt rendszer része is. A behúzós horgászatra regisztrált vízparti ingatlantulajdonos a szükséges jegy kiváltásával és a fentebb megjelölt bejelentési kötelezettség teljesítésével egyidejűleg hozzájárul ahhoz, hogy az ellenőrzést végző személyek előzetes egyeztetést követően a parti ingatlanon keresztül is megközelíthessék a horgászhelyét. 
 
Tehät amennyiben lehetöseg adodna, egy vizparti ingatlan tulajdonosnäl pär napra sätor felällitäsäval horgäszni, akkor szivesen fogadnänk.  
 
Välaszät elöre is köszönöm.  
Tisztelettel: Szijj Ramona
Kérdezte: Vas Veronika
# 494 | 2015-03-24 10:57:40
Tisztelt Polgármester Úr! 
Vasárnap délelőtt egy fiatalember,aki egyébként Hollandiában él,csak épp most itt tartózkodik,munka gyanánt szórólapokat dobott be Ábrahámhegy lakosainak.Lehet,hogy Önhöz is? 
Sajnos,nincs meg,mert tűzbe dobtam,mert egy rémhirterjesző szöveget propagáltak rajta. 
Félreértés ne essék,még jobbikos sem vagyok,-mégis felháborodtam a röpcédula aljas tartalmán,amivel tejes mellhosszal a jobbikot gyalázó szöveget fogalmaztak meg rajta. 
Mégpedig:hogy egy jobbikos hány milliót sikkasztott,és lejárató szövegét,miután megfenyegették,visszavonta gyávasága miatt..Senki nincs megnevezve rajta. 
Alul:A BÉKÉS MEGOLDÁS MAGYARORSZÁGI SZERVEZETE  
Ebből tanulság:\"Kell nektek a jobbik??!!!\" 
Megkérdeztem a fiatalembert:tudja e egyáltalán,mit osztogat? 
Azt mondta,hogy az mszp lejárató szövegét... 
Most akkor megkérdezném,mit szól ehhez egy egyszerű,laikus olvasó?!!! 
Sem név,hogy ki sikkasztott,ki vonta vissza,amit mondott...Egy a lényeg:Kell nektek a Jobbik?Azért ez rágalom igy. 
Ismétlem,irtózom a fasizmus mindenfajta terrorjától! 
DE attól a terrortól is,amit esetleg a másik párt folytat,mert ebben az esetben a lakosság teljes befolyásolása történik,a besúgói hekusok röpcsijei...Igaz?Mint József Attila mondta,\"Számon tarthatják,mikor telefonoztam,kinek,mikor és miért.Aktába irhatják,miről álmodoztam,s nem tudhatom,mikor lesz elég ok előkotorni azt a kartotékot,mely jogom sérti meg..Az én VEZÉREM bensőmből vezérel.Emberek,nem vadak,elmék vagyunk.Szivünk,mig vágyat érlel,nem kartoték adat,/röpködnek a hekusok, a hék.../ Jöjj el Szabadság!Te szülj nekem Rendet!jó szóval oktasd,játszani is engedd szép,komoly fiadat!\" 
József Attila Levegőt! tisztelettel vasvera 
Kérdezte: Vas Veronika
# 493 | 2015-03-24 09:17:27
Tisztelt Polgármester Úr! 
A mai napon váratlan ajándékként kaptam azö9nkormányzattól egy hatalmas rakás tüzifát! 
Nagyon köszönöm,mert kérés nélkül is megjött a segitsége.. 
Szinte belelátott a gondolataimba,mert épp terveztem,hogy újra kell rendelnem. 
Nagyon szépen köszönöm a gondoskodását! 
 
Lenne egy kérésem:beellenőriztetné az ivóvizet,mert csőtörés van,és kihivom az Otthonangyal szolgáltatrást,mert megrendeltem. 
De nem vagyok 100%-ig bizonyos abban,hogy a viz minősége megfelelő e arra,hogy iható az állapota.Ugyanis,rozsdás viz lepte el a fürdőszobát,és ez arra utal.Valamint áll a viz a mellékhelyiségben is. 
A vizfogyasztásom minimális,mégis minden hónapban 3 köbméter vizet fogyaszt,sem többet,sem kevesebbet.Akármennyit használok,vagy sem.  
A vizórát Goda Tamás olvassa le,a kertész,akinek a vizdijat fizetem ki,miután ő egyeztette a tulajdonossal,azaz a férjével,Járai Norberttel. 
Bizonyára a köjált is ki kellene hivnom,miután a duguláselháritást lebonyolittattam. üdv:Vas Veronika 
köszönettel:vas veronika 
 
tisztelettel:Vas Veronika 
Ábrahámhegy,2015.03.21.
Kérdezte: Menade,azaz Vas Veronikal
# 492 | 2015-03-23 11:55:38
Tisztelt Polgármester Úr! 
Már egy izben bemutatkoztam Önnél,amikor sziveskedett végigallgatni az élettörténetemet.Megmondom őszintén,tisztelettel és türelemmel tette,pedig nem is vagyok itteni lakos,csak tartózkodási helyem van itt.Úgy néznek ki a dolgok,hogy életünkben ugyan vannak nyugvópontok,mégis,az sarkall mindannyiunkat,hogy akármilyen nehéz is,de továbbhaladjunk utunkon.Az azonban egyáltalán nem mindegy,hogy ez az út előrefelé visz e minket,és hogy azon a keskeny ösvényen haladunk- e,amely csak a számunkra van kijelölve,és azok számára,akik az egyenes utat választják.Én,amióta itt tartózkodom,csak jót mondhatok el az emberekről,és a társadalmimegitélésről,az emberek egymásközötti tisztességes magatartásáról.Szilárdmeggyőződésem,hogy igen nehéz akellőhangnemet éppúgy megtalálni,ahogyan az őszinte egyszerűség és a becsületesség kivánja,nomeg a tapsztalat..Sokféleképp lehet az emberekneksegiteni:puszta igéretekkel is,egy ki kenyeret és cirkuszt a népnek-féleképp is,de az igazi segitség az ott kezdődik,amikor az éhezőnek kenyeret adunk,és a mezitelent felruházzuk.OLvasom az ábrahámhegyi újságot,s benne a cikkeit,alapos történeti és egyéb ismereteit,melyek érdekes és igényes szinvonalat szolgáltatnak.Igaz,igyekszem háttérben maradni,hiszen,kiis vagyok én itt?Egy lakásától kifosztott nincstelen,aki hálás azért,hogy kétszer kapott Öntől ingyen tüzifát. 
Higgye el,ennek a melegénél mindig hálás voltam a kinti zord idő ellenére,hogy itt lehetek.Ennek a fának a melege adott életerőt ahhoz,hogy gondoskodna kmég rólam is.Most elég nehéz időszak előtt állok.Ezt azért is irom,mert nagyon szeretném,ha valaki a helyzetemen tudna segiteni,hiszen,a társadalom \"számkivetettjévé váltam,mondhatom,szörnyűség számomra,hiszen egész életemben másokon segitettem.Tudja,annyit tervezgettem gondolatban?milenne,ha megkérdezném Önt:tudna e nekem segiteni, 
DE nem mertem még megkérdezni,pedig fojtogatnaka gondok.Hamarosan el kell mennem innen.Itt kellhagynomezt a csodálatoskis Burnótpatakot,amit a kutyusom ,miután boldogságában beleszédült,átkelt,legyőzvén a sodrást a túlsó partra..Túlélő,pedig iszonyodik a viztől!Mért ne lehetnék én is túlélő??Hiszen,mintha itt sem lennék..Azt is gondoltam,mi lenne,ha megkaphatnék olcsó bérleménybe egy lelakott kis ócska házat,és ha megkapnám a kárpótlást,fel tudnám újitani?Hiszen,.nincs lakásom..Mi lenne,ha megkérdezném Önt,hogy tudna e nekem adni egy kis telket bérletbe akár,ahol dolgozgathatnék?OLyan helyen,ami még senkié?Pl Ambrus is felügyel egy fűzfára s a környékére?És ha én felügyelhetnék rá?Ott az akácfa utca elején,olyan jó alatta pihenni..Vagy talánmég egy téliesitett faházat is ki tudnék bérelni,s itt a Balaton,nem kellene elmennem innen,a gyógyhatása olyan jó a beteg lábamnak..Vagy itt a Ságvári utcában van egy teljesen lerobbenkis ház,bambuszfákkal és fenyőkkel,meg csipkebocsóbokorral,mindjárt a patak partján!!!ősidők óta senki nemjár ott.ahogy látom,Nem kérhetném kihasználatra?Mindjárt a csobogó kis patak hangját hallanám,és lehet,hogy épp ott lenne a helyem,úgy éreztem.Vagy ez ugye,rémálom?De mikor meg is lehetne valósitani,éslenne egy lakatom és láncom hozzá,biztosan kinyitnám annak,akinek nincs hajléka,hogy vendégül lássam.Tisztelt Polgármester Úr!Mindez lehetne programjának egy pontja is akár,hiszen élő demonstrációja vagyok a  
társadalmi rendszer áldozatának.Tisztelettel várom válaszát vasveron@gmail.com az Ön email cimét nem találtam,ide irtam. 
Sürgősenk kell lépnem,mert Norbiék május 31.én jönnek,nekem mennem kell..Miiyen jó lenne,ha maradhatnék... 
szeretettel üdvözli:Vas Veronika 
Ábrahámhegy 2015.03.20. 
Kérem,ha csak teheti,karolja fel az ügyemet!Nem szeretnék Victor HUgó Nyomorultakjának szereplőjekénthajléktalanná válni
Kérdezte: Boldis Csaba
# 491 | 2015-03-16 20:07:23
Tisztelt Polgarmester ur, 
 
# 320 | 2012-02-02 08:35:26 beirasra hivatkozva tudatom az erinttettekkel, hogy baro Solzmosy odonne, leszarmazottai elnek, unokaja az USA ban. Emennyiben szukseges, kerem ertesitsenek, tovabbitom Tisztelettel boldis csaba
Kérdezte: Berényi Gábor
# 490 | 2015-03-08 13:17:11
Tisztelt Polgármester Úr ! 
 
2015. évben mikor, és hol lesz a lomtalanítás ? 
 
Köszönettel: 
 
Berényi Gábor
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2015-03-09 10:12:46
Tisztelt Berényi Gábor Úr! 
 
A lomtalanítás Ábrahámhegyen 2015 évben 2015 április 30-án 7 órától, 2015 május 4-én 18 óráig kerül lebonyolításra. 
 
A kijelölt gyűjtőhely: 
- Focipálya ( tűzoltópark) 
 
Veszélyes hulladék (permetszer, olaj gépjárműgumi stb.), valamint építési törmelék nem lomtalanítható. 
 
Elektronikai hulladékok átvételi helye:  
- Badacsonyi út 11 Kulturális centrum ( volt Iskola területén) 
Átvételi idő: 8-16 óra között ugyanezen napokon. 
 
Tisztelettel: Vella Ferenc Zsolt polgármester
Kérdezte: Fábiánné Karsai Ibolya
# 489 | 2015-01-02 14:57:48
Kedves Polgármester úr!Jan.02.-án jártam Ábrahámhegyen.Döbbenten láttam, hogy az András hídnál, valami szürkés- sárgás, talán megszilárdult habra emlékeztető, szennyeződés gyűlik és torlódik. Érdekelne,hogy mi ez, és van-e Önnek erről tudomása? Válaszát előre is köszönöm: Fábiánné
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2015-01-13 09:40:26
Tisztelt Fábiánné Karsai Ibolya! 
 
Ábrahámhegy Község Önkormányzata a Burnót patak vízminőségét évek óta figyelemmel kíséri. 
A településen 2010 évben jelentkezett, az a lakossági veszély, mely szerint a Köveskál településen létesülő szennyvíztisztító meghibásodása esetén a patak a nem megfelelően tisztított szennyvizet lehozza Ábrahámhegyre. A beruházást megelőzően és az óta is történtek mérések, mely alapján megállapítható, hogy a tisztító megépítését megelőzően rosszabb minőségű víz folyt a patakba mint utána. 
Ettől függetlenül az érintett hat önkormányzat, valamint a Balaton felvidéki Nemzeti Part Igazgatóság és a civilek részéről Homonnay Zsombor és Kecskés Gábor tervet dolgozott ki az úgynevezett tüskés tóba történő tisztított szennyvíz bevezetésre, mely egy esetleges meghibásodás esetén is megvédené a patakot a szennyezéstől. 
2014 március 19-én ismételten a tisztító és a Balaton közötti szakaszon mintavételezések történtek, mely alapján megállapítható, hogy a Köveskáli tisztító megfelelően működik.  
 
Az idei évben jelentkező intenzív habzásra 2014 szeptember 23.-án figyeltünk fel, mely miatt megkerestük a Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóságot, mint a patak kezelőjét, hogy a jelenség okát vizsgálják ki. 
Az Igazgatóság szakemberei a Fejér Megyei katasztrófavédelmi Igazgatósággal, valamint a Közép-dunántúli Környezetvédelmi és Természetvédelmi Felügyelőséggel közösen szemlét és vízminta vételezést végeztek az általunk tett bejelentés estélyén. A vízmintát a Felügyelőség laboratóriumában vizsgálták meg.  
Igazgatóság 2014 szeptember 24.-i tájékoztatásában a jelenség lehetséges okaként a Kisörsi homokbánya halastavában felgyülemlett növény maradványok szeles időjárásnak köszönhetően felkeveredett víz lefolyását vélelmezték, valamint a patak vizét továbbra is figyelik. 
2014 október 6-án a mintavétel eredményéről tájékoztatta az Önkormányzatot a Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság, mely szerint az értékelést az MSZ 12749-es szabvány szerint végezték.” A vízkémiai paraméterek kettő kivétellel kiváló vízminőséget jeleztek a pH jó és a KOI tűrhető kategóriába estek. A bakteriológiai vizsgálat alapján a víz minősége tűrhető kategóriába sorolt. A mosószer tartalom kifejezetten alacsonynak minősült. A víz egyetlen paraméter szempontjából sem sorolható szennyezett vízminőségi kategóriába.” 
 
2014 október 14.-én a Veszprém Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságtól Horváth András alezredes, valamint az Önkormányzat képviseletében Sütő Árpád műszaki ügyintéző és jómagam bejártuk a patak nyomvonalát, mely időpontban a habzás szintén tapasztalható volt. 
A bejárás során megfigyelhető volt, hogy a habzás a bánya alsó bejárójánál lévő híd felett mintegy 10 méterrel kezdődik, a megjelölt hely felett a habzás nem tapasztalható. Az érdekessége, hogy a hab megjelenése a patakban az Ábrahámhegy Kékkút összekötő út felőli oldalon jelentkezik. 
A bejárást követően megállapítottuk, hogy az egyedüli lehetséges nem természetes képződmény a területen a Kékkút, Ábrahámhegy összekötő szennyvízvezeték, mely miatt megkeresésre került az üzemeltető Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. A Vízmű vízmintákat vett, valamint az érintett szakasz meghibásodását is megvizsgálták. 
 
2014 október 16- án a Vízügyi Igazgatóságtól érkezett tájékoztatás alapján a Balatoni Vízügyi Kirendeltség terület felügyelő munkatársai szerint a jelenséget valószínűleg a csapadék miatt kimosódó szerves anyag, fehérje okozza. 
 
A DRV Zrt. válaszát a vízminta eredményekkel együtt 2014 november 11-én küldték meg az önkormányzatnak, valamint tájékoztattak, hogy meghibásodásra, szivárgásra utaló jelet nem tapasztaltak valamint az eredményeket megküldték a Katasztrófavédelem felé is. 
A habzás a patak átlagnál magasabb vízszintje esetén jelentkezik intenzívebben, mely miatt vélelmezhető, hogy valamely természetből érkező szennyezés, kimosódás a jelenség oka. 
A mai napig a nem sikerült megfejteni sem a szakembereknek, sem az Önkormányzatnak a habzás pontos okát . 
 
Fentiekre tekintettel teljesen megnyugtató választ adni feltett kérdésére nem áll módomban, a patak állapotát folyamatosan figyeljük.  
 
Tisztelettel: Vella Ferenc Zsolt polgármester 
Kérdezte: Moulder
# 488 | 2014-12-07 16:53:08
Tisztelt Polgármester és Üdülésrevégyók, 
 
a bornapok hangerö csökkentésevel egyáltalán nem értek egyet - az egész évben lehet pihenni! Nem lehet 3 család miatt lehalkitani a zenét, miközben 150-en még mulatni akarnak. 
 
Amugy én idén egyik reggel sem voltam otthon reggeli 6 ora elött, ugyhogy engem nem zavart a pihenésben a zene. Egyböl beaaludtam.
Kérdezte: ENEKES Janos
# 487 | 2014-11-01 14:17:56
Tisztelt Vella Zsolt Polgarmester Ur, 
par eve Badacsonytomaj polgarmesterenek küldtem egy kerelemmel egy levelet melyben egy müszaki rajzzal ellatott dokumentacio Volt,egy egyszerü demegis nagyszerü es nagy befogado kepessegü könyzetekimelö csonakkikötö terveröl.Annak megvalositasa felöli kerelemmel.  
Az ottani polgarmester sajnos meg csak valaszra sem!! meltatta erölködesemet-ambizionizmusomat, igy Önt kerdeznem meg az ügyben. 
A mostani jelenleg szöges deszkakbol es belehordott lemezekböl gerendakbol-vasdarabokbol- összetakolt primitiv csonak es ladik es jachtkikötök\" / lsd. Füzfautca B. Örs/ bizony nem szep latvanyok. Elrettentö a sok ott rohado fa es egyebb anyag valamint a sok belerothadt autogumik es öreg csonakok ...bitony nem europai hanem inkabb sziberiai allapotok. ahol a környzet nem szamit... 
Es ezt mindenki tudja. Sajnos a valtoztatashoz valo kedv es penz es erö hianyzik. Pedig nem sok penz kell egy kulturalt horgaszladik kikötöhöz: 
 
Az en dokumentaciom egy müanyag hordokon uszo Dupla pallozott bejarobol -a vegboja uszobehatarolojabol all es a csonakok jobbrol-balrol valo kikötese terveböl.  
Nem kell hozza sok penz de az egyenkenti lekötöhelyeken\" azert nemi összeget kell invesztalni. De az UNIO is adna penzt ilyesmire!! 
A TERV nem kivan különös környezeti valtoztatast, a Nadas resz csak 20 m szelessegben bontott /sokan nem tudjak, de ahhoz hogy a nad egeszseges maradjon, rendszeressegel kellene vagni/v. legalbb leegetni - demivel ez elmarad, igy egyre ritkul es pusztul a Nadas... 
 
En nagyon sajnalom hogy Tomajon nem talalt meghallgato fülekre a tervem es reszemre /is / tovabbra is megoldatlan a kis horgaszladikom lekötese melyböl evente 8-10 x horgasztam volna. 
Pedig a gondniksagat is elvallatam volna.INGYEN-mert ma ez a jelszo\". 
Közbevetöleg: 
Tavaly kivaltottam a nyudijsakent horgaszengedelyt engedelyt 32 000 Ft.ba került , 3 szor voltam horgaszni, es persze semmit nem fogtam. Szuper nem? 
Azt monta a felesegem; mikor eszel te meg 32 000 Ft ertekü halat?-bolond vagy te.- igazan van. 
Ennek ellenere: 
Ha esetleg tervezett egy ladik-kikötö epitese, erdekelt vagyok en is, /mint ahogy a fenti Ur kerdezei is/ szivesen allok rendelkezesere, kerdessel-tanaccsal-kis penzzel, stb..hogy az aldatlan allapotok valamikor mar megszünni kezdjenek. 
Badacsonyörsön is van egyy ki ladik kikötö de ugy be van keritve mint egy börtön, meg csak be sem tud menni az ember. 
A Badacsonytomaji hajokikötö melllet is erdeklödtem csonaklekötö hely targyaban- es az ottani URAK\", azt montak hogy 450 000 Ft/ev -ert adnak egy csonak lekötö helyet. 
Hely van annyi amennyit csak akar az ember..több tiz vagy szaz is, amint lattam. 
Amikor elbucsuztam tölük a beszelgetes utan azt  
/gondoltam magamban , hogy rablas-egy rablobanda az amit tesznek.../ 
 
A Volt\" munkasör epültek területen is kerdzetem onnan az elvtarsak neztek\" ki.. 
Tisztelettel üdvözlöm varom szives velemenyet-s valaszat.  
 
Enekes J 
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2014-11-20 12:21:48
Tisztelt Énekes József Úr! 
 
Remélem nem haragszik meg, de nem tisztem véleményezni az állapotokat, csak annyit kívánok megjegyezni, hogy a Balaton meder tulajdonosa a Magyar Állam,kezelője a Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság. 
A hatósági feladatokat több hatóság megosztva látja el. A hatósági engedélyek megszerzése egy normális csónakkikötőre nem kis összegbe kerül.  
Az Ábrahámhegy településen megvalósítani tervezett csónakkikötő létesítményhez legalább négy engedély szükséges, mire az építés megkezdhető, és további három mire a megépített kikötő használatba vehető. 
A kikötő megvalósítása fentiek tükrében több éves folyamat, melynek pozitív eredménye esetén elmondhatja az Önkormányzat, hogy a horgászokra is odafigyelt. Tisztelettel: Vella Zsolt polgármester  
Kérdezte: András
# 486 | 2014-10-30 21:00:12
Tisztelt Polgármester úr! 
Érdeklődni szeretnék hogy a strand mellé tervezett csónakkikötővel mi a helyzet. Lesz-e belőle valami és ha igen mikor? 
A.
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2014-11-20 12:22:46
Tisztelt Uram!  
 
Jelenlegi álláspont szerint meg kívánjuk valósítani a beruházást, időpontot nem áll módomban megjelölni tekintettel arra, hogy rengeteg munka áll még a megvalósítás előtt. 
Tisztelettel: Vella Zsolt polgármester 
Kérdezte: Dr.Nagy Piroska
# 485 | 2014-09-19 11:43:03
Tisztelt Polgármester Úr! 
Több településen is a megszüntették a szelektív hulladékgyűjtést (Gárdony, Székesfehérvár,stb)a környezetében kialakult áldatlan állapotok miatt.Nem gondolja-e azt, hogy Ábrahámhegynek is követnie kellene ezt a példát?
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2014-10-06 11:06:56
Tisztelt Asszonyom! 
 
A szelektív hulladékgyűjtő szigetek az Észak-balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék-kezelési Önkormányzati Társulás által pályázatból megvalósított beruházás, melynek kötelező fenntartási ideje 2018. július 1. napjával jár le, ezért a szigetek megszüntetése a támogatás visszafizetésének kötelezettségét vonná maga után. 
 
A szelektív hulladékgyűjtés konténeres gyűjtésének megszüntetését csak a májustól szeptemberig tartó időszakban tartanám indokoltnak. A fennmaradó időszakban a konténerek a szállítási időszakok között nem telnek meg, illetve egyéb nem oda illő hulladék nem jelenik meg a konténerekben, és azok mellett. 
 
Az említett városokban a házhoz menő szelektív hulladékgyűjtési rendszer indult be, melynek következtében a köztéri konténerek megszüntetésre kerültek.  
 
Ábrahámhegy település is követi a példát, tekintettel arra, hogy a házhoz menő szelektív gyűjtés beindítása 2015 évben megkezdődik a szolgáltató tájékoztatása alapján, így a begyűjtésre kerülő hulladékmennyiség nem fog megjelenni a konténereknél, így vélhetően a nyári szezonban is elegendő lesz a konténerek kapacitása, mellyel csökken a kialakuló borzalmas látvány, ami sajnos az emberek felelőtlensége miatt alakul ki. Mivel rendelkeznie kell mindenkinek hulladéktároló edénnyel, ami után fizet is és a szolgáltatónak el kell végeznie az általa kiszámlázott díj ellenében az edény ürítését. De ez sajnos különböző okok miatt ( nem rendelkezik a tulajdonos a kötelezően előírt hulladéktárolóval, nem helyezi ki a megfelelő időben keddi nap.) Amennyiben sérelmezik a hulladékszállítás jelenlegi rendeletét írásban forduljanak felettes szerveinkhez, akik megvizsgálják a rendeletet illetve a szerződéseket.  
Köszönöm észrevételét. 
 
Tisztelettel: Vella Zsolt polgármester 
 
Kérdezte: Sztrakay Józsefné
# 484 | 2014-09-02 20:59:58
Tisztelt Polgármester Úr! 
 
Érdeklődöm, hogy a Virág utca vízelvezető árkainak kiépítése mikorra várható. 
Tisztelettel: 
Sztrakay Józsefné
Kérdezte: Németh Gábor
# 483 | 2014-08-22 10:37:13
Tisztelt Polgármester Úr, Kedves Zsolt! 
 
A minap lezajlott Nádirigó Egyesület közgyűlésén szereztem tudomást a Balaton magas vízállása ügyében folyó önkormányzati levelezésről. A közgyűlésen Te is jelen voltál, és - emlékeim szerint - arról tájékoztattál, hogy nem hatósági eljárás van folyamatban, csupán valamiféle vélemény kérés. Időközben elolvastam mind az önkormányzati hirdetőtáblán kifüggesztett levelet, mind az arra megküldött önkormányzati választ. 
A témával kapcsolatban - amelyben pedig Ábrahámhegyen sokunk, különösen a parti telektulajdonosok érintettek - az elektronikus hírlevélben nem kaptunk értesítést, illetve az Önkormányzat honlapjának falújságján sem találtam semmit. Hosszas keresgélés után az egyik közgyűlési jegyzőkönyv "Egyéb ügyek" fejezetében volt róla néhány mondat olvasható. Ahogy már ezen rovat keretében korábban is megtettem, ismételten szeretném felhívni a figyelmet annak fontosságára, és kérni, hogy a hivatalos hirdetmények, melyek az Önkormányzat hirdetőtábláján megjelennek, ráadásul melyekhez gyakran jogvesztő határidők kötődnek, teljeskörűen és haladéktalanul jussanak el elektronikus formában is az érintett lakossághoz és üdülőtulajdonosokhoz. Bármennyire is jogszerű a hagyományos kifüggesztés, a cél az információ tényleges eljuttatása, és ehhez sokkal rugalmasabb és biztosabb eszköz a hírlevél, és a honlap elektronikus faliújságja. Jelen esetben - és ezt azért írom ide, hogy más is így képbe tudjon kerülni - egy hatósági engedélyezési eljárás indult el a Balaton vízállása megemelésére az eddigi szabályozáshoz képest. Az eljárásban minden érintettnek lehetősége van ügyfélként bekapcsolódni és véleményét kinyilvánítani. Ezt azonban csak a hirdetmény ideje alatt lehetséges kezdeményezni. Az ügyben az Önkormányzatnak és a telektulajdonosoknak is - úgy gondolom - azonos érdekük van, így mindenképpen célszerű az információ megosztással az erőinket egyesíteni, közösen fellépni - ez mindannyiunknak érdeke. A hirdetményre adot önkormányzati válaszlevél tartalmával (melyet szintén célszerűnek tartanék a honlapon elérhetővé tenni annak fajsúja és közérdekű jellege miatt) messzemenőkig egyetértek, és nagyon korrekt, célirányos levélként értékelek. Kérem tehát szíves intézkedésedet annak érdekében, hogy a jogilag is fontos hírekről, történésekről teljeskörűen és időben kapjunk értesítést elektronikus formában, mely - különösen az üdülőtulajjdonosoknak - jószerint az egyetlen tényleges lehetősége az időbeni tájékozódásra. Számos témában (pl. kulturális események) egyébként az elektronikus hírlevél rendszer kiválóan működik. 
 
Tisztelettel: 
Németh Gábor
Kérdezte: Mihálka András
# 482 | 2014-08-12 09:51:43
Tisztelt Polgármester Úr ! 
 
A bornapok rendezvényének hangerejével kapcsolatos kérésre (Lásd: #481|2014-08-06 20:08:05) sajnálatos, hogy a hangerőt nem sikerült érdemben mérsékelni. Éjszakánként még éjfél után sem lehetett pihenni. 
 
Üdvözlettel, 
Mihálka András
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2014-08-13 21:29:48
Tisztelt Uram! 
Határozottan kértem,hogy mérsékeljék a hangerőt. Többé-kevésbé sikerült is. A technikusokat többször ellenőriztem és jelezték,hogy a fellépők önkényesen a pótmétereket forgatják. Előfordult,mikor már ezt is ellenőriztük,hogy a zenekar vezetője jelezte számukra ez halk és nincsenek hozzászokva az ilyen számukra gyenge hangerőhöz. Nem voltam könnyű helyzetben. 
Megértem mindenkinek más az ízlése,pihenni szeretne, szórakozni jön. Köszönöm Mindenkinek,hogy nagy megértést tanúsítottak ebben a néhány napban. 
Tisztelettel:Vella Zsolt
Kérdezte: Szabó Mónika
# 481 | 2014-08-06 20:08:05
Tisztelt Polgármester Úr! 
Az Ábrahámhegyen a pihenést és a kikapcsolódást választók nevében tisztelettel kérnénk, hogy a rendezvényeken, a bornapokon éjfél után a hangerőt mérsékeljék, mert a hangos zenétől képtelenség pihenni. Köszönettel!
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2014-08-08 16:38:21
Tisztelt Mónika! 
Köszönöm észrevételét!Megpróbálunk mindent megoldani,így ezt a problémát is. Köszönöm megértésüket! 
Üdvözlettel: Vella Zsolt
Kérdezte: Varga zsuzsa
# 480 | 2014-07-27 10:18:08
Az előző hozzászólásom Kisörsputára vonatkozik. Ez lemaradt...
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2014-08-04 15:29:15
Tisztelt Hölgyem! Elnézését kérem, hogy hosszú ideig nem válaszoltam kérdésére. Tisztelettel:  
Vella Zsolt polgármester
Kérdezte: Tamás
# 479 | 2014-07-17 18:24:23
Az a kérdésem, hogy a Polgármester miért nem válaszol.... ( az elmúlt két hét bejegyzésére..)
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2014-08-04 15:28:07
Tisztelt Tamás ! Július 1-től megújult honlapunk, az előzőekben a kérdésről én külön értesítést kaptam, ez sajnos nem lett beállítva, én pedig ritkán tekintettem bele a rovatba egyéb elfoglaltságaim miatt, ezért elnézést kérek mindenkitől. Technikai részét a mai naptól megoldottuk, tehát értesítés érkezik saját email címemre. Tisztelettel: Vella Zsolt polgármester
Kérdezte: Varga Zsuzsa
# 478 | 2014-07-08 15:16:21
Kedves Polgàrmester Ùr! 
Szeretnénk megtudni, mi az oka, annak, hogy rendszeresen kimaradunk a szolgàltatàsokból. Lomtalanítàskor nem kapunk konténert, legalàbb minden màsodik évben jó lenne, ha nem is évente. A szunyogírtàsból sem jutott nekünk. Az internett hozzàférést màr nem is említem... 
Az adócsekkek hűségesen megèrkeznek évente kétszer... 
Tisztelettel, Varga Zsuzsa
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2014-08-04 15:26:15
Tisztelt Hölgyem! A lomtalanítás Ábrahámhegyen egy helyre koncentrálódott a sportpálya területére, az előtte lévő években 8 helyen volt. Itt a településen belül is volt és van olyan távolságra lévő ingatlan, melynek távolsága Kisőrspusztával megegyezik. Amennyiben Önök úgy gondolják, hátrányos számukra a 2015. évben az Önkormányzati gépjármű felmegy a lomokért és ideszállítja a gyűjtőhelyre. Ebben kérünk szépen majd visszajelzést. Szúnyogirtással kapcsolatban ennek koordinálója a Katasztrófavédelmi Igazgatóság, tájékoztatást fogunk kérni, egyáltalán lehetséges-e, hogy Kisőrspusztán is végezzenek irtást. Internet elérhetőséggel kapcsolatosan kérem hívja a Kábelszatnet-2002 Kft Badacsonytomaji ügyfélszolgálatát a 06-87/472-104 telefonszámon, segítséget ott tudnak nyújtani. Tisztelettel: Vella Zsolt polgármester
Kérdezte: Mark
# 477 | 2014-07-05 20:50:43
Jo napot, 
 
öt ismerösöm közül, öt különbözö komputeren sehol nem müködik normálisan a webkamera. Alapvetöen egy jo dolog lenne, ha müködne, de már a VLC Plugin használata egy exotikus dolog. A weblapon nem is találni a webszerkeztöt, hogy szólni lehessen ennek. Meg tudná mondani, ki kezelei a weblapot, miert pont egy teljesen elavult VLC lejátszo használatára kötelezi a nézöt és emellett miért müködik ilyen rosszul?
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2014-08-04 15:20:03
Tisztelt Mark! A kamerával kapcsolatosan sajnos elhúzódott a megoldás, várhatóan egy hónapon belül végleges és jól működő webkamera lesz az ábrahámhegyi strandon. Köszönöm mindannyiuk megértését. Tisztelettel: Vella Zsolt polgármester
Kérdezte: Dósa Béláné
# 476 | 2014-07-03 20:32:52
Kedves Polgármester Úr! 
 
Köszönöm szépen válaszát és a gyors megoldást. Nagyon megnyugtató, hogy ilyen hamar intézkedett, és öröm a gyerekeknek, hogy ismét együtt is játszhatnak.  
Tisztelettel és köszönettel:  
Dósa Béláné
Kérdezte: Dósa Béláné
# 475 | 2014-06-22 16:24:58
Kedves Polgármester Úr! 
 
Nagyon hiányzik nekünk gyerekes szül?knek, nagyszülõknek Icu néni játszóháza.Most, hogy kitört a vakáció gondot jelent a gyerekek lefoglalása, ha az idõ nem alkalmas strandolásra. Ezért is volt nagyon hasznos, hogy nyitva állt a gyerekek részére a Kultúrház, no meg azért, mert a gyerekek közösségben lehettek, új kapcsolatokat alakíthattak ki. Tudjuk, bármennyire szeret is a gyerek a kényeztetõ nagyszülõknél lenni, azért csak gyerek társaságban érzi jól magát. 
Ezért az lenne a kérésem - ha már a játszóház ilyen formában nem mûködhet- hogy heti 1-2 alkalommal legyen nyitva délelõtt a nagyterem. Itt- ha nem is szakszerû felügyelettel, - de a gyerekek tollasozhatnának, labdázhatnának, fogózhatnának, stb és játszhatnának pajtásaikkal, megismerkedhetnének új barátokkal, kapcsolatokat alakíthatnának ki.Mivel nincs szakember, ezért csak szülõi vagy nagy testvéri felügyelettel lehessenek ott a kicsik( nem úgy, mint Icu néni idejében, amikor "leadták" a játszani vágyó apróságokat)  
Javaslatom szerint ezt(mármint a terem kinyitását) meg lehetne oldani közmunkásokkal, vagy a kormány által most nagyon preferált diákmunkával. 
Másik hasonló gondolat: Lehetne hét közben is( vagy csak akkor) kézmûves foglalkozás. Szerintem szombaton a strandon jobban el tudja foglalni magát a kisdiák, mint hét közben. Ezért találnám hasznosnak, ha a strandi kézmûveskedés helyett, vagy mellett lenne egy hétközi is. 
Harmadik: Nagyon sok balatoni település strandján alkalmaznak gyerek animátorokat, akik a csoportokat mozgásra, táncra, zenés tornára, vízi vetélkedõkre inspirálják, és megszervezik ezeket. Az ábrahámi strand kiváló, sokat költenek a kulturált megjelenésre, a felnõttek szabadidejének hasznos eltöltésére.  
Nagyon vonzó lenne az animátorok alkalmazása, hisz minden városban ahol ezt megvalósították, nagyon jók a tapasztalatok( Akali, Zánka, Alsóörs én ezekrõl hallottam) Szerintem ez is megvalósítható lenne nyári diákmunkásokkal.  
Köszönöm, hogy meghallgatott, remélem javaslatom nyitott fülekre talál. 
Üdvözlettel:  
Dósa Béláné
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2014-07-02 10:56:01
Tisztelt Hölgyem! Köszönöm javaslatait, tulajdonképpen a szándék már az előző évben is meg volt, sajnos akkor a technikai és személyi feltételek nem voltak biztosítottak, idén minden rendelkezésünkre áll, annyi változással, hogy nem a művelődési házban lesznek a foglalkozások, tekintettel arra, hogy jelenleg kiállítás található az alsó teremben is, a helyszín a könyvtár épülete lesz. Szerda és pénteki napokon 10-13 óra között. Első foglalkozás július 09-én, várható befejezés augusztus 20-án. Emellett július 05-én szombattól a strandon is lesz kézműves foglalkozás, illetve a "Mozdulj Balaton" is elindul. Sok szeretettel várunk minden kedves érdeklődőt.  
Tisztelettel: Vella Zsolt polgármester
Kérdezte: Farkas Júlia
# 474 | 2014-06-19 14:51:13
Kedves Zsolti! 
 
Egy olyan kérdésem lenne, hogy eldõlt-e már, hogy július 19-én, vagy 26-án lesz e buli, továbbá, hogy arra az estére szervezhetnénk e egy retro fröccsivót? Az arról szólna, hogy bent maradnánk a strandon, vinnénk világítást, és mûanyag poharakba kikérnénk a fröccsöket. Régen ez minden évben szokásunk volt, évek óta nem tartottunk, de esetleg, ha van rá lehetõség nosztalgiáznánk egyet. 
Várom válaszod, köszi: 
Juli 
 
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2014-07-02 10:58:43
Kedves Juli! Július hónapban a strandbulik péntekenként lesznek, július 4., 11., 18.,25. napján. Első kettő alkalommal Retro diszkó, a harmadik-negyedik alkalommal tánczene. A sportnap július 26-án szombaton lesz, felvehetjük a versenyszámok közé az általad javasolt programot, a rendeletünknek megfelelően 24 óráig tarthat. Köszönettel: Vella Zsolt polgármester
Kérdezte: Nádor György
# 473 | 2014-05-28 12:01:57
Tisztelt Vella úr! 
Kb egy hete jártam bent az Önkormányzatnál és beszéltem egy kedves munkatársnõjével. Elmondtam a problémánkat a Margareta utcában. A hölgy felvette a panaszomat és azt az ígéretet kaptam, hogy hamarosan e-mailben választ kapok. Eddig nem érkezett válasz. 
A problémám: a magas vízállás miatt az utcánkat a telek elõtt kb. 10 cm-es víz borítja, így eleg nehéz a bejárásunk (gumicsizma, bicikli, stb segítségével) 
Mivel ez közterület, a segítségüket kérjük. 
Két megoldást javasolnék: 
1. Mi megcsináltatjuk a murvával feltöltést és Önok a költségeket számla ellenében fedezik. 
2.Önök végeznék el a munkát egy velünk egyeztetett idõpontban. 
 
Arról is említést tettem, hogy a többi mellékutcával ellentetben nálunk nincs közvilágítás, még az utca sarkánál sem. Éjjel teljes sotétségben lehet eljutni hozzánk. Ez balesetveszélyes és nem biztonságos.  
 
Válaszát varjuk, üdvözlettel: 
Nádor György 
Zongoramûvész, professor emeritus
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2014-05-29 12:33:18
Tisztelt Nádor Úr !  
Ezúton tájékoztatom, hogy Ábrahámhegy Önkormányzata a jövõ hét folyamán a Margaréta utcában murvát helyez el a felvetett probléma megoldása érdekében.  
Üdvözlettel: Vella Zsolt polgármester
Kérdezte: Kovács István
# 472 | 2014-05-26 09:42:00
Tisztelt Polgármester Úr! 
A 2013.2. számú Ábrahámhegyi Hírmondóban megjelent,és személyes találkozásunkkor megerõsített információ alapján nem kell szemétszállítási dijat fizetni annak a nyaraló tulajdonosnak, aki közüzemi számlákkal tudja iga- 
zolni, hogy nem használta az ingatlant, így nem termelt kommunális hulladékot.Én 2013.szeptember hótól havonta jelentem elektronikus uton a DRV-nek a vízóra állását,amely jelenleg is /:2014.május 25.:/ azonos, 64 m3. Számlát viszont évente egyszer kapunk, ez érvényes a villanyra is. Most kaptam meg a hulladékszállításról a cskket és a számlát,amely április 1-tõl junius 30-ig 5170 Ft.befizetését írja elõ, holott 2014-ben még nem szállítottak el tõlünk kommunális hulladékot.Várhatóan junius 15.-én kezdjük meg a nyaralást, így maximun 2 ürítés lesz ebben az idõszakban, amiért az 5170 Ft-ot kissé túlzottnak találom.Az a kérdésem, hogy érvényben van-e az Ábrahámi Hírmondóban leírt kedvezmény, vagy már idejét múlta? 
Válazodat várva tisztelettel: Kovács István
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2014-05-28 13:15:44
Kedves István! 
 
A Hírmondó 2013/2 számában az alábbi közlemény jelent meg: 
 
Kérelmére mentesül a kötelezõ közszolgáltatási díj ürítési díjának megfizetése alól az-az ingatlan tulajdonos, aki fogyasztásmentes közüzemi számlákkal bizonyítja, hogy az ingatlant igazoltan sem õ, sem más nem használja, települési hulladéka nem keletkezik és állandó lakóhelye más településen van.  
 
- A használaton kívüli ingatlan esetében, a tulajdonos köteles évente március 1-ig a megelõzõ évre vonatkozó közüzemi igazolást (víz vagy elektromos áram) írásban megküldeni a közszolgáltató részére.  
Amennyiben a közüzemi igazolások nem igazolják, hogy az ingatlant nem használták úgy a teljes szünetelõ idõszak a mindenkori jegybanki alapkamattal terhelten kerül kiszámlázásra. 
 
Fentiek tükrében a nettó 573 Ft-ból 222 Ft-t kellett csak kifizetni ha fenti feltételeknek megfelel. 
 
2013 október 1-tõl ( rezsicsökkentéstõl ) egy tényezõs díjrendszerre történõ átállás miatt fenti feltételek esetén 0 Ft-ot kell fizetni. A kérelmet az NHSZ Tapolca Kft-hez (8300 Tapolca, Halápi u. 33) kell benyújtani. 
 
Üdvözlettel: Vella Zsolt polgármester 
Kérdezte: Gettler János
# 470 | 2014-05-08 19:45:47
Kedves Zsolt! Szeretnélek megkérdezni, hogy Ábrahámhegyen továbbra is a Remondis gyûjti a kommunális szemetet? Hiába küldtem nekik e-mailt ( lakossag.tapolca@nhsz.hu vagy remondis.tapolca@nhsz.hu illetve remondis.tapolca@remondis.hu címre amit a neten olvastam a cég honlapján, mindegyik hibaüzenettel visszajött. Amennyiben tudsz egy 100%-os e-mail címet kérlek írd meg! Köszönettel dr Berti Béláné (Fecske u 4)nevében is!
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2014-05-12 09:27:07
Kedves János!  
 
A Remondis Tapolca Kft új elnevezése: NHSZ Kft (Tapolca, Halápi u. 33.)Email címe: ugyfelsz.tapolca@nhsz.hu  
 
Üdvözlettel:  
Vella Zsolt 
polgármester 
 
Kérdezte: Dr.Kocsis Mihály
# 469 | 2014-05-05 15:11:08
Tisztelt Polgármester úr ! 
 
A községi strandon üzemelõ webkamera által közvetített képet sikerült "becserkészni". Az élõkép minõsége azonban minõsíthetelenül rossz. A strandnak csak kb egyharmada látszik. A többi képfelület egyszer szürke, máskor átláthatatlan zöld színû. Az ott tartózkodók mozgása szakadozott, a robot- emberek mozgásához hasonló. E tapasztalatokat a számítógép több napig tartó folyamatos üzemeltetése során szereztem. 
 
Kérem szíves intézkedését a webkamerával kapcsolatos fenti anomáliák kijavítására. 
 
Tisztelettel üdvözli : Dr.Kocsis Mihály
Kérdezte: Dr. Révay András
# 468 | 2014-04-10 15:50:25
Tisztelt Polgármester Úr! 
Idegenforgalmi újságíró vagyok. Budapesten a Kéknyelû Bemutatón kaptam Badacsony régió programfüzetét. A feleségem kõvágóörsi, a máj. 1. hétvégét a szüleinél töltjük. Szívesen írnék az önök Halászléfõzõ és horgásztalálkozójáról, de a programfüzetben máj. 3. a honlapjukon viszont máj. 2. dátummal szerepel. Melyik a helyes? 
Üdvözlettel: 
Dr. Révay András
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2014-04-15 07:40:48
Tisztelt Uram! A horgásztalálkozót és a halászléfõzõ versenyt május 2-án tartjuk. A négy nap programja a honlapon hét vége körül megjelenik. 
Üdvözlettel: Vella Zsolt polgármester  
Kérdezte: Toplak Zoltán
# 467 | 2014-04-09 19:19:31
Elnézést az elgépelésekért, azt gondolom érthetõ, mit szeretnék, csak nem túl magyaros. Toplak
Kérdezte: Toplak Zoltán
# 466 | 2014-04-09 19:17:02
A kõszegi Budoka karate egyesület nevében kérdezem, mint megbízott alelnök, hogy mikor tudnánk önnel, vagy azzal illetékes kollégájával találkozni, és az emailban említett dolgokat véglegesíteni? (Pl. edzéshelyszín esõ esetére, melynek takarítása edzés elõtt és után a mi dolgunk lenne. Ha már karate, ha már tábor, akkor némi aszkézis is.) Illetve a többi, kevésbé fontos dologról is végsõ egyeztetést szeretnénk. Minekünk igazából április 28 utáni két hétben lenne jó valamelyik délelõtt (több idõpontot adjon meg kérem, hogy tudjak egyeztetni az egyesület (dojó dodzsó) vezetõjével is. Mindenképpen ketten megyünk. Válaszát elõre is köszönöm. megbízott alelnök
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2014-04-10 14:41:57
Tisztelt Toplak Úr!  
Kérésére ezúton tájékoztatom, hogy május 8-án (csütörtök) vagy 15-én (csütörtök) 9 és 13 óra között várom Önöket Ábrahámhegy Önkormányzat polgármesteri irodájában. (Badacsonyi út 13.)  
Üdvözlettel: Vella Zsolt polgármester
Kérdezte: Becker Anna
# 465 | 2014-04-02 14:21:52
Tisztelt Polgármester úr! 
 
Az idei lomtalanítást miért tették hétköznapra? Így nekünk dolgozó nyaralóknak nem sok lehetõségünk van a lomtalanítással élni! Eddig mindig hétvégén volt lomtalanítás! Nem lehetne ismételten hétvégére tenni a lomtalanítást? 
 
Köszönöm, 
 
Anna
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2014-04-03 14:29:42
Tisztelt Hölgyem! 
 
2014. évben a lomtalanításra a május 16-17-18-án kerül sor, péntek, szombat és vasárnapi napokon.  
Nem tudom honnan származott az információja, hogy pénteki napon lesz. Megtekintettem a helyben kihelyezett plakátokat, melyen ezen dátum szerepel, illetve a helyi televízióban és a honlapon is ezek a dátumok szerepelnek. Amennyiben valahol csak a pénteki nap szerepel, elnézést kérek Öntõl a rossz tájékoztatás miatt.  
Tisztelettel: Vella Zsolt polgármester
Kérdezte: Katona Katalin
# 464 | 2014-03-27 18:47:07
Tisztelt Polgármester Úr! 
Érdeklódöm a 2014.évi elektroniai és egyéb lomtalanitás idõpontjáról és helyérõl. 
Válaszát várva maradok tisztelettel: Katona Katalin
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2014-04-03 14:26:09
Tisztelt Hölgyem!  
2014. évben lomtalanítás május 16-17-18-án lesz, elektronikai hulladékot a régi iskola udvarába 8-16 óra között lehet beszállítani.  
Tisztelettel: Vella Zsolt polgármester
Kérdezte: Sztrakay Józsefné
# 463 | 2014-03-24 09:45:36
Válaszom Énekes János úrnak:  
Telkünk nem vízparti. 
A parttalan eszmefuttatást javaslom befejezni. 
Sztrakay Józsené
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2014-03-27 13:36:33
 
Tisztelt Sztrakay Józsefné és Énekes János ! 
 
Az elmúlt hetekben tett bejegyzéseik alapján a következõ gondolataimat szeretném megosztani Önökkel. Kezdeném Sztrakay Józsefnénak szerény faháza található Ábrahámhegy vasút alatti részén. A telket egy másik ingatlan és széles nádas sáv választja a Balaton nyílt vízétõl. Sajnos a Hölgy ingatlana alacsonyabban fekszik cca. 30-40 cm-rel a körülötte lévõ házaknál, emiatt nála jelentkezik elsõsorban a magas vízszint. Jelenleg ezt a gondot legnagyobb igyekezetem ellenére sem sikerült teljesen megoldani, pedig az elmúlt néhány évben ugyanezen tárgykörben többször váltottunk levelet egymással.  
A Balaton kezelõi vélhetõen nem sietették, illetve többször is átgondolják a víz leeresztését, mivel az elmúlt évek tapasztalatai alapján ismét száraz, csapadékmentes hónapok állnak elõttünk. Általában, ha a napi középhõmérséklet meghaladja a 25 fokot, akkor a Balaton vízszintje naponta 1 cm-t csökken. Így a jelenlegi március végi 126 cm-rõl augusztus végére várhatóan 90 cm-re csökkenhet a vízszint. (2013. augusztus 20-i adat: 92 cm)  
Kérném a jövõben, ha bármiféle ez irányú kérdés, illetve hozzászólás, amit az Úr még jelzett a legelsõ bejegyzésekor, ne váljon indulatossá az általuk képviselt álláspont. Legnagyobb sajnálatomra a magas vízállás gondját jómagam nem tudom megoldani, lehetõségeinkhez mérten tudunk segíteni célzottan Önnek, de egyben kérném, hogy tegye meg azokat az intézkedéseket, hogy ha a jövõben is ilyen magas lesz a vízszint, el tudjuk kerülni a kellemetlenségeket.  
Tisztelettel: Vella Zsolt polgármester  
Kérdezte: Enekes
# 462 | 2014-03-22 10:57:49
Sztrakaynenak üzenem tiszteletteljesen: 
A megfogalmazasom,ill Kommentem a Balaton vizevel altalanossagokat takar. Igy ha ÖNT nem erintette a mult esemenye, akkor nem kell magara vegye. 
En harminc eve mar hogy cikkekben-publikaciokban pofazom" hogy a Balaton rossz kezekben van. 
Mindenkinek hajlando vagyok kifejteni a dolgot ha igeny lenne ra. Bar nem vagyok Doktor Dr. professzor egy irodaban. Csak egy egyszerü munkas emeberaki szereti tiszteli a vizet levegöt termeszetet. 
/mig otthon eletem es gyakran a rackevei hidnal horgasztam meg akartak a bunkok verni, mert raszoltam az egyikre, hogy a cigaretta csikket ne a vizbe dobja be..../ 
De vissza a Balatonhoz; Sajnos eppen a kezdeten rontotta el a Magyar vezetes a dolgot. -Egyszer a 19.sz ban es egyszer a mult sz.60-as eveiben.  
Itt szeretnem felhivni minden tarsam figyelmet, hogy egy nagyobb to vizallasa nem hasonlithato össze, a faluvegi kacsausztato viztömegenek mozgasaval... 
Egyebirant-mint horgasz es a viz szerelmese ( valamint szülött-Vizöntö) -kent ha valaki akkor en szeretek vizközelben lenni. 
De soha nem vettem volna direkt a vizparton telket; 
- a vizpart szerintem mindenkit megillet-lsd osztrak-nemet-francia tavakat-partszakaszaikat, 
-masreszt barmikor lehet földrenges, nagyobb süllyedes-mederbezuttyanas-stb...igy ott nem veszelytelen az elet, 
-harmadreszt, kellemetlen, hogy ha a szunyogok megeszik az embert. Nem mindig lesz permetezes.... 
 
A cikkem azert "keserü ironikus -lsd.fönt-, mert sajnos otthon szaz!!!! ev el kell teljen, hogy a fejekben is megmozduljon a kollektivitas mely emeberi erzese, es annak gyakorlati megvalositasa. 
/millio peldat tudnek itt ehhez mellekelni/ 
 
Összefogni-együtt, jol- es alaposan valamit csinalni- mindenki közhasznara. Ez a szemlelet meg elegge idegen.Sajnos! 
Válaszolt: Vella Zsolt polgármester
2014-03-27 13:36:12
 
Tisztelt Sztrakay Józsefné és Énekes János ! 
 
Az elmúlt hetekben tett bejegyzéseik alapján a következõ gondolataimat szeretném megosztani Önökkel. Kezdeném Sztrakay Józsefnénak szerény faháza található Ábrahámhegy vasút alatti részén. A telket egy másik ingatlan és széles nádas sáv választja a Balaton nyílt vízétõl. Sajnos a Hölgy ingatlana alacsonyabban fekszik cca. 30-40 cm-rel a körülötte lévõ házaknál, emiatt nála jelentkezik elsõsorban a magas vízszint. Jelenleg ezt a gondot legnagyobb igyekezetem ellenére sem sikerült teljesen megoldani, pedig az elmúlt néhány évben ugyanezen tárgykörben többször váltottunk levelet egymással.  
A Balaton kezelõi vélhetõen nem sietették, illetve többször is átgondolják a víz leeresztését, mivel az elmúlt évek tapasztalatai alapján ismét száraz, csapadékmentes hónapok állnak elõttünk. Általában, ha a napi középhõmérséklet meghaladja a 25 fokot, akkor a Balaton vízszintje naponta 1 cm-t csökken. Így a jelenlegi március végi 126 cm-rõl augusztus végére várhatóan 90 cm-re csökkenhet a vízszint. (2013. augusztus 20-i adat: 92 cm)  
Kérném a jövõben, ha bármiféle ez irányú kérdés, illetve hozzászólás, amit az Úr még jelzett a legelsõ bejegyzésekor, ne váljon indulatossá az általuk képviselt álláspont. Legnagyobb sajnálatomra a magas vízállás gondját jómagam nem tudom megoldani, lehetõségeinkhez mérten tudunk segíteni célzottan Önnek, de egyben kérném, hogy tegye meg azokat az intézkedéseket, hogy ha a jövõben is ilyen magas lesz a vízszint, el tudjuk kerülni a kellemetlenségeket.  
Tisztelettel: Vella Zsolt polgármester  

1

2 3 4 5 6 7 8 9 10 11